Crear

Treballar continguts pot ser complex, avorrit i confús. Però un bon contingut -ben triat, redactat, organitzat, arquitecturitzat, actualitzat- ens donarà solidesa i credibilitat. Ens farà interessants, rellevants i útils. Ens farà diferents i únics. Ens posicionarà. I farà rendible la nostra presència digital.

El contingut són les paraules, els missatges, el to, les imatges. Per què sigui rellevant cal:

  • Començar pels missatges. Clars, directes, senzills…
  • Fer un inventari d’allò que tenim i que ens falta, textos, imatges, gràfics, vídeos, què podem adaptar, on és el que ens pot interessar.
  • Redactar, corregir, adaptar, escollir, estructurar, prioritzar, organitzar, etiquetar, maquetar, arquitecturitzar, visualitzar…
  • Veure si usem les paraules adients, si sobra res, si enganxen, si tenen el to adequat.
  • Buscar solucions tecnològiques i de disseny que s’adaptin a nosaltres i facilitin la trobabilitat i la usabilitat dels nostres contiguts, que els facin atractius i clars.
  • Escoltar continguts de tercers, buscar la manera d’afegir-hi valor pels nostres usuaris.
  • Tenir en compte canals, dispositius, xarxes per distribuir el contingut, el propi i el de tercers.
  • Tenir un calendari editorial futur, saber qui ha de fer què i quan, quin cost té fer-hi canvis, actualitzar-los, fer-los créixer. Tot el que publiquem és viu.
  • Monitoritzar, veure què passa quan la gent ens visita.
El contingut és allò que al final posiciona, informa, persuadeix, arriba, convenç, ven, crea confiança, aporta valor, resulta útil i fidelitza, la raó per la qual els clients ens visiten, allò que fa que valgui la pena que ens trobin, i allò que ajuda resoldre problemes i prendre decisions. Val la pena dedicar-li l’atenció que es mereix i no deixar-lo pel final.