Preguntar

A la xarxa expliquem, escoltem, responem, parlem… I en una conversa, hem de fer atenció a les persones amb qui volem parlar: per on es mouen, què necessiten, què busquen, com busquen. Cal aconseguir que ens facin confiança. Cal ser proper i creïble. I oportú.

Coses que cal saber són:

  • si coneixem a qui ens visita, a qui volem que ens visiti, i què volen ells
  • si hem segmentat bé el nostre públic, personalitzat els missatges per fidelitzar-los, informar-los, convèncer-los…
  • si sabem quines paraules utilitza a la xarxa, per on busca i què espera trobar
  • si s’està estona està al nostre web, si li costa de carregar alguna imatge o s’embolica quan busca el nostre telèfon, per exemple, i no el troba
  • si distribuïm adequadament els nostres continguts, pels canals adients i en el moment adequat, si som a les xarxes socials que toca, si ens podrem mantenir actius en totes
  • si escoltem converses i continguts d’altres que ens interessen i podrien interessar els nostres clients, si podem afegir valor a aquests continguts de tercers
  •  si transmetem confiança, credibilitat, expertesa, seriositat, proximitat…
Si la nostra presència digital no és útil pels nostres clients, no ens serà rendible ni útil a nosaltres. Ens han de trobar i han de pensar que valem la pena, que som just allò que necessiten.