Pensar

Qui no ha pensat alguna vegada que “una web amb un disseny espatarrant ens posicionarà a la xarxa i farem visites i clients fàcilment”, o que “si no tenim un perfil a totes les xarxes socials estem venuts”, o que “aquell programa gratuït que anuncien ens resoldrà la vida”, o que “primer dissenyem, triem colors i pestanyes i després ja pensarem què hi posem, que un cop ho tinguem tot fet contractarem un SEO i sortirem a dalt de tot de Google en dos dies”.

El perill de fer tot això és acabar…

  • contractant una empresa de disseny de webs, que fa un disseny espectacular però que no ens dóna continguts. I cada vegada que volem fer un canvi o una actualització, ens costa diners i ho anem deixant córrer i perdent credibilitat de cara els clients.
  • aconseguint aquell programa gratuït però que no ens ho deixa tot llest com prometia i, a més, no havíem previst els recursos necessaris per mantenir allò al dia.
  • aprofitant un text que tenia escrit en un altre suport, que al final no  funciona en pantalla, perquè és poc àgil i la gent llegeix poc i de passada i tampoc no ens posiciona perquè el llenguatge no és l’adequat.
  • sortint a dalt de tot dels cercadors, de manera que ens troben a tot arreu, però no resolem res a cap usuari perquè moure’s per la nostra web és un embolic i la gent se’n va a la competència.
El problema és que a vegades no ens parem a analitzar el conjunt, tirem pel dret i no pensem en termes d’objectius i recursos. I si no sabem quins objectius tenim, on volem ser i com hi poden contribuir uns bons continguts i espais digitals, amb els seus pros i els seus contres, acabem perdent temps i diners.